Albert Heijn heeft gisteren zijn eerste ‘to go’ winkel in Duitsland geopend. De supermarktketen wil het gemaksconcept uit Nederland in Duitsland uitrollen en start daarmee in Aken. Albert Heijn belooft Duitse klanten ‘Gute Laune für unterwegs’ met producten voor directe consumptie.
“We denken met dit concept echt meerwaarde te bieden in Aken”, aldus Jürgen Hotz, general manager Duitsland. “We gebruiken onze jarenlange ervaring op het gebied van verse en gezonde producten om klanten een goed alternatief te bieden voor onderweg.”
Naast belegde broodjes, lunchsalades, soepen en warme maaltijden kunnen klanten ook gebruik maken van mealdeals: drie keer per dag een wisselende maaltijd-deal voor een vaste prijs. Het assortiment wisselt gedurende de dag waardoor het altijd aansluit bij de behoeften die klanten op dat moment hebben. Het assortiment in de Akense Albert Heijn to go is toegespitst op de lokale behoeften. Naast het assortiment zoals dat in Nederland te vinden is, verkoopt de winkel bijvoorbeeld Mehrkorn Brötchen, Leibniz koekjes en Geflügelrolle.
Eind vorig jaar presenteerde Ahold haar groeiambitie voor de Albert Heijn to go formule. Onderdeel van deze ambitie is de opening van 150 nieuwe gemakswinkels in Europa in de komende vijf jaar.
AH to go gestart in Duitsland
Gepubliceerd op 12 september 2012 om 00:00
Reacties 0