Consumenten kunnen in de winkels van Mango nu ook een bezoek brengen aan de webshop van de keten. De moderetailer beschikt in haar vestigingen over tablets, waarop consumenten online kunnen shoppen. Producten die niet in de winkel worden aangeboden of zijn uitverkocht, kunnen zo alsnog worden aangeschaft. Klanten kunnen er voor kiezen om deze kleding thuis te laten bezorgen of in een Mango-filiaal op te halen.
Mango is momenteel actief met 2060 filialen in 104 verschillende landen. Online verkopen bezorgden de keten het afgelopen jaar 36,2 miljoen euro aan omzet. Een stijging van zeventig procent ten opzichte van 2010. Dat bedrag dankt de keten niet alleen aan haar eigen webshop, maar ook aan samenwerkingen met Wehkamp.nl, V&D, Amazon en Zalando. In 2012 verwacht het modemerk zeventig miljoen euro omzet door e-commerce te boeken.
Mango integreert webshop in winkels
Gepubliceerd op 12 september 2012 om 00:00
Reacties 0