Prijzenslag in reisbranche

Nederlanders boeken dit jaar extreem weinig vakanties. Ten opzichte van vorig jaar hebben bijna twintig procent minder mensen een reis geboekt volgens de GfK ANVR Travelscan. De reiswereld en luchtvaart stunten daarom noodgedwongen met hun prijzen.

Nooit eerder was er zo vroeg in het seizoen zo weinig interesse in een wintervakantie. Zowel de zonvakantie als wintersport zijn impopulair. Steven van der Heijden van TUI verwacht daarom een prijzenoorlog: “De consument is dit jaar door de crisis nog gevoeliger voor kortingen. Daar zullen we ook op moeten inspelen, ook al hebben reisorganisaties te maken met hogere kosten door de dure brandstof en een dure dollar”, zegt hij in De Telegraaf.

KLM en partners als Air France, Alitalia, Delta en China Southern gooiden daarom 140 bestemmingen wereldwijd in de uitverkoop, met kortingen van twintig tot veertig procent. “We willen de consument sneller over de streep trekken om halflege vliegtuigen te vullen”, verklaart KLM-baas Harm Kreulen de stuntprijzen.

Het Garantiefonds is bang dat sommige reisaanbieders de harde concurrentieslag niet kunnen volhouden. Zo is het Brabantse Reisbureau Columbus al failliet gegaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!