Klanten van ABN Amro die internetbankieren met een virus op hun computer worden gebeld door de bank. De telefonische waarschuwing is bedoeld om klanten bewuster om te laten gaan met virtueel bankieren. “We waarschuwen en geven tips hoe ze zichzelf beter kunnen beveiligen”, zegt Paulus de Wilt, directeur particulieren in De Financiële Telegraaf.
“Mensen zijn wel verbaasd als ze ons aan de telefoon krijgen”, aldus de Wilt. “Ze weten het vaak niet, maar als ze proberen in te loggen bij ABN Amro met bepaalde virussen op hun computer, dan kunnen wij dat zien.”
ABN wil haar klant vooral bewust maken van de risico’s. “Dat je een pincode niet meer achterop je pinpas schrijft, is inmiddels wel een gewoonte. Maar dat je computer up-to-date moet zijn nog niet.”
Klanten die na een eerder vergoede plundering van hun rekening hun computer niet beter beveiligen hebben vanaf 1 januari een probleem. “Dan keren wij bij aantoonbare nalatenschap geen schade meer uit.”
De Financiële Telegraaf
ABN waarschuwt bij computervirus
Gepubliceerd op 13 september 2012 om 00:00
Reacties 0