ABN waarschuwt bij computervirus

Klanten van ABN Amro die internetbankieren met een virus op hun computer worden gebeld door de bank. De telefonische waarschuwing is bedoeld om klanten bewuster om te laten gaan met virtueel bankieren. “We waarschuwen en geven tips hoe ze zichzelf beter kunnen beveiligen”, zegt Paulus de Wilt, directeur particulieren in De Financiële Telegraaf.

“Mensen zijn wel verbaasd als ze ons aan de telefoon krijgen”, aldus de Wilt. “Ze weten het vaak niet, maar als ze proberen in te loggen bij ABN Amro met bepaalde virussen op hun computer, dan kunnen wij dat zien.”

ABN wil haar klant vooral bewust maken van de risico’s. “Dat je een pincode niet meer achterop je pinpas schrijft, is inmiddels wel een gewoonte. Maar dat je computer up-to-date moet zijn nog niet.”

Klanten die na een eerder vergoede plundering van hun rekening hun computer niet beter beveiligen hebben vanaf 1 januari een probleem. “Dan keren wij bij aantoonbare nalatenschap geen schade meer uit.”

De Financiële Telegraaf

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!