Waar Albert Heijn eenzijdig bepaalt de inkoopprijzen met twee procent te verlagen, kiest EkoPlaza voor een andere strategie. Algemeen directeur Erik Does van de biologische supermarktketen hecht veel waarde aan ‘eerlijke handel’. Wij houden niet van uitknippraktijken", zegt hij in het septembernummer van RetailTrends.
EkoPlaza werkt met zestig tot zeventig vaste leveranciers. Het uitgangspunt van de biosuper is wederzijdse continuïteit, 'dus we praten veel met telers en boeren'. "We adviseren ze soms om te specialiseren, waardoor voor ons de inkoopprijs per stuk daalt en zij met een minder breed productaanbodmeer kunnen verdienen. Voorts garanderen we altijd een waardige prijs, ook als de veilingprijs heel laag is. Wij houden niet van uitknijppraktijken, zo wordt de wedstrijd voor ons niet gespeeld”, zegt Does in het interview.
De algemeen directeur van de formule met momenteel 56 vestigingen gaat in de nieuwste RetailTrends verder onder meer in op de ambitieuze uitbreidingsplannen, het bereiken van nieuwe doelgroepen en de rol van franchisers binnen het concept.
Lees het volledige artikel op pagina 46 t/m 49 in het septembernummer van RetailTrends. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier.
EkoPlaza: 'Wij houden niet van uitknijppraktijken'
Gepubliceerd op 13 september 2012 om 00:00
Reacties 0