Maxxam boycot Coca-Cola

Inkooporganisatie Maxxam verkoopt voorlopig geen producten meer van Coca-Cola. Volgens de inkoper voor foodservicebedrijven en groothandelaren als Makro, Hanos en Deli XL wilde Coca-Cola de inkoopprijs met vijf tot zeven procent verhogen. Maxxam is het daar niet mee eens en heeft besloten het foodmerk te boycotten.

Inkopers weren wel vaker leveranciers uit hun assortiment. Toch is de timing volgens Het Parool opmerkelijk te noemen. Zo is de afgelopen week veel commotie ontstaan omdat Albert Heijn van haar leveranciers eist dat de prijzen met twee procent omlaag worden gegooid.

De standpunten van Albert Heijn en Maxxam zorgen voor een heftige discussie tussen leveranciers en inkopers. Het ministerie van Economische Zaken ontwikkelt momenteel een code waarin wordt vastgelegd dat contracten alleen op basis van beide partijen kan worden aangepast. Deze gedragscode moet vrijwillig door leveranciers en afnemers worden toegepast. Zo zal de Nederlandse Mededingingsautoriteit zich niet met de naleving van afspraken bemoeien.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!