Amerikaanse consumenten die door een bezoek aan Pinterest een online aankoop doen, besteden veel meer dan shoppers die van Facebook of Twitter te komen. Onderzoek van RichRelevance laat zien dat deze Pinterest-shopper gemiddeld 186 dollar uitgeeft na een bezoek aan het sociale platform. Een Facebookgebruiker besteedt gemiddeld 94,70 dollar en bij een Twitteraar ligt dat bedrag op gemiddeld 70,84 dollar.
RichRelevance onderzocht 689 miljoen Amerikaanse online aankopen, en concludeerde dat Pinterest het wat betreft conversie echter niet van haar concurrenten wint. De conversie ligt bij Facebook op 2,63 procent, bij Twitter op 1,09 procent en bij Pinterest op 0,93 procent.
Facebook genereert bovendien veel meer verkeer naar webwinkels dan Pinterest. Webshoppers hebben in 86 procent van de gevallen eerst Facebook bezocht. Bij Pinterest ligt dat percentage op elf procent, en Twitter zorgt voor drie procent van het verkeer naar webshops. Facebook bezorgt webshops per verwijzing een omzet van 2,49 dollar. De omzet dankzij Pinterest ligt op 1,57 dollar en Twitter is goed voor 0,77 dollar per verwijzing.
‘Pinterest-shopper geeft meer uit’
Gepubliceerd op 14 september 2012 om 00:00
Reacties 0