Winkels kunnen ontbrekende producten uit het assortiment voortaan aanbieden en verkopen via een internetzuil. Daarop kan men zoeken naar de gewenste kleur of maat die op dat moment niet in de fysieke zaak aanwezig is. Het product kan dan gelijk worden betaald en wordt thuisbezorgd. Zo hoeven winkels hun klanten geen nee meer te verkopen.
De zuil met ingebouwde pinautomaat is een uitvinding van internetonderneming Clicks-in-Bricks.com van Ramon Cohen de Lara en Maarten Rooseboom. “Klanten hoeven zo niet meer te worden teleurgesteld”, zegt Cohen de Lara in De Telegraaf. “Je kunt de zuil ook gebruiken om je assortiment uit te breiden met andere productgroepen. Of in een winkel van een ander productgroep neer te zetten. Bijvoorbeeld de zuil van een schoenenwinkel in een kledingwinkel.”
Internetzuilen zijn er wel al langer in winkels. Zo hebben Bruna en modewinkel WE fashion al webterminals staan die toegang bieden tot hun webshop. Maar daar kon nog niet op betaald worden.
Internetzuil voorzien van pinautomaat
Gepubliceerd op 14 september 2012 om 00:00
Reacties 0