App helpt klant in ‘keurmerkenwoud’
Gepubliceerd op 17 september 2012 om 00:00
Uit onderzoek van Milieu Centraal bleek dat consumenten verdwalen in het woud van keurmerken, labels en logo's op verpakkingen. Ook willen zij meer weten over keurmerken en die informatie hebben ze het liefst meteen op de winkelvloer tot hun beschikking.
Milieu Centraal pleit voor minder keurmerken. "De consument heeft het meest aan een beperkt aantal heldere keurmerken met een goede, onafhankelijke controle ", stelt directeur Vera Dalm. "Want met zo veel verschillende beeldmerken zien consumenten door de bomen het bos niet meer. De KeurmerkenWijzer helpt consumenten hun eigen keuze te bepalen."
Één keurmerk voor duurzaamheid is volgens Milieu Centraal niet te realiseren. “Twee derde van de duurzaamheidkeurmerken op Nederlandse producten is Europees of internationaal en dus niet alleen in Nederland van toepassing. Bovendien vinden consumenten verschillende zaken belangrijk.”
De app is gratis te downloaden via iTunes. De Android-versie komt begin oktober uit.
Reacties 0