Retailers in Europa hebben moeite met een klantgericht online aanbod. 54 procent van de retailers verwacht dit jaar een groei van hun online business, maar worstelt nog vaak met de invulling van e-commerce. Vooral de verovering van de mobiele markt blijkt een uitdaging.
Ook hebben retailers moeite met implementatie van geavanceerde marketingtools. Dat blijkt uit onderzoek van Vanson Bourne onder 310 retailers. Softwareleverancier Intershop rapporteerde het onderzoek.
Toch verwacht 45 procent van de retailers uit de Benelux de dat de meeste webverkopers de uitdaging van de mobiele business aangaan. In de rest van Europa denkt zelfs 65 procent dat. In de Benelux ziet een derde van de retailers het gebrek aan middelen om te analyseren en vernieuwen als grootste oorzaak voor de moeizame uitvoering van het online beleid. In de andere Europese landen is dat 48 procent.
Retailers erkennen dat hun website een kritieke rol speelt in hun succes. Driekwart bevestigt dat de ervaring van de klant bepaalt wat en hoeveel hij koopt en of hij terugkomt.
De integratie van flexibele A/B-testen in hun website kan een middel zijn om beter in te spelen op de behoefte van de klant. Een dergelijke test vergelijkt verschillende versies van een pagina. “Daarmee kan een marketingstrategie steeds actueel en optimaal afgestemd worden op de gebruiker”, aldus Jochen Moll, ceo van Intershop.
Volgens Moll hebben retailers die A/B-testen integreren in hun website een aanzienlijk concurrentievoordeel. 48 procent van de retailers is dat met hem eens, maar 58 procent zegt dat zij niet de middelen hebben om die tools uit te voeren.
'Verovering mobiele markt grootste uitdaging'
Gepubliceerd op 17 september 2012 om 00:00
Reacties 0