Smartphone- en tabletgebruikers zijn het meest tevreden over de mobiele sites van Amazon, Avon en Apple. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek van ForeSee naar online klanttevredenheid.
In het onderzoek van ForeSee konden retailers maximaal honderd punten krijgen. Bijna de helft van de onderzochte retailers scoorde meer dan tachtig punten. Het onderzoeksbureau spreekt daarom van een opvallend hoog gemiddelde. Amazon voert de lijst aan met 84 punten, gevolgd door Avon en Apple met respectievelijk 83 en 82 punten. Victoria’s Secret en Barnes and Noble vullen de top vijf aan.
Het optimaliseren van de mobiele site is door alle verschillende besturingssystemen, beeldschermformaten en hardware nog altijd een uitdaging voor retailers. Uit het onderzoek blijkt dan ook dat traditionele websites beter worden beoordeeld dan mobiele webpagina’s. Toch benadrukt ForeSee het belang van een klantvriendelijke webpagina. Zo doen tevreden consumenten in 69 procent van de gevallen liever een aankoop via een mobiele site dan ontevreden consumenten. 72 procent van de tevreden consumenten raadt de retailer bij zijn omgeving aan en 58 procent zegt de website of app nog een keer te willen bezoeken.
Amazon scoort hoog bij mobiele gebruiker
Gepubliceerd op 17 september 2012 om 00:00
Reacties 0