'Retailers innoveren door consument'

Winkeliers zien de klant als belangrijkste stimulans voor verandering in de retailindustrie. Volgens het rapport van Mastercard, genaamd ‘De I Factor: Over de vraag van de consument naar innovatie’, werken retailers harder dan ooit om te innoveren. 33 procent van de ondervraagde winkeliers doet dat om de klant te behagen, terwijl 37 procent van de winkeliers op deze manier de concurrentie voor hoopt te blijven.

Een groot deel van de consumenten is momenteel in het bezit van een smartphone. Veel respondenten verwachten dan ook dat de mobiele telefoon de fysieke winkel, website en call centersl tegen 2020 zal inhalen als belangrijkste communicatiekanaal met klanten. 

Het onderzoek laat ook zien dat slechts drie procent van de retailers op dit moment kan meekomen met wensen van de consument voor multi-channel retail. Retailers denken dit te kunnen veranderen door consumenten via elk kanaal een gepersonaliseerde winkelervaring te bieden. Daarnaast denkt 37 procent van de respondenten dat verdere research naar de verwachtingen van de klant een oplossing kan bieden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!