Amazon.com breidt uit met mode

Amazon.com voegt vanaf volgende week mode aan zijn assortiment toe. Het webwarenhuis haalt modedochter Endless.com offline en gaat kleding en accessoires als onderdeel van zijn eigen webshop verkopen.

Ceo Jeff Bezos denkt dat er nog genoeg innovatieve manieren te vinden zijn om kleding te verkopen. Dat mode een vruchtbare productcategorie is, blijkt uit cijfers van eMarketer. De marktonderzoeker meldde onlangs dat de beste online groeicijfers in mode worden geboekt, zo schrijft Emerce. Dit jaar zou er voor 40,9 miljard dollar aan mode worden verkocht op het web, terwijl dat bedrag in 2011 op 34,2 miljard lag. Vooral eBay weet optimaal van deze stijging te profiteren.

Dochteronderneming Endless.com werd in 2007 opgericht en bood consumenten, schoenen, handtassen, kleding en juwelen. Amazon is niet van plan modedochters als Zappos en Shopbob ook te sluiten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!