Versace opent op 17 oktober een webwinkel in Nederland. De retailer in luxegoederen is sinds gisteren online actief op de Duitse, Franse en Italiaanse markt en heeft nog meer online uitbreiding op de planning staan. Zo worden in oktober ook de Amerikaanse, Spaanse, Oostenrijkse en Belgische markt aangedaan. Doelstelling van ceo Gian Giacomo Ferraris is om binnen anderhalf jaar in het grootste deel van de wereld een webwinkel te hebben.
De retailer verkocht op Versacehome.com al interieurartikelen, maar heeft nog geen online ervaring met mode. De modesite van Versace biedt consumenten draagbare luxegoederen. De persoonlijke smaak van ontwerpster Donatella Versace is terug te vinden op de afdeling Donatella’s Hot Picks. Onder het kopje My Versace kunnen consumenten zelf hun garderobe samenstellen op basis van persoonlijke voorkeuren.
Voor de webwinkels maakt Versace gebruik van de technologische en logistieke oplossingen van Netrada. Het modemerk neemt de exploitatie wel voor eigen rekening, om zo regie te houden over de verkoopstrategie en de merkidentiteit. Het luxemerk meldt bovendien dat microsites en apps nu niet lang meer op zich zullen laten wachten.
Versace lanceert Nederlandse shop
Gepubliceerd op 20 september 2012 om 00:00
Reacties 0