Starbucks gaat Nespresso achterna

Koffieketen Starbucks brengt een eigen espresso-apparaat op de markt. Het apparaat, genaamd Verismo, werkt op basis van cups en is te koop in een aantal Starbucks-vestigingen en speciaalzaken.

Met de lancering van de Verismo bevindt Starbucks zich in hetzelfde vaarwater als Nespresso van Nestlè en fabrikant Keurig, dat momenteel met het Italiaanse Lavazzo een koffieapparaat ontwikkeld. De Verismo van Starbucks kost 199 dollar en is daarmee een stuk goedkoper dan andere espresso-apparaten. Consumenten kunnen voor 399 dollar een grotere variant kopen.

Het idee achter de Verismo lijkt op het idee dat Amazon met de Kindle e-reader en tablet had. Het product is relatief goedkoop, maar levert veel geld op door de verkoop van bijbehorende producten, zoals cups.
Of de Verismo ook naar Nederland komt, is nog onduidelijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!