Producten van Douwe Egberts, Coca-Cola en Calvé worden niet snel vervangen door huismerken. Ook niet wanneer consumenten minder te besteden hebben.
Samen met Grolsch en Becel zijn dit de merken waar consumenten het meest loyaal aan zijn, ook in crisistijd. Dat blijkt uit het Winkelonderzoek van Persgroep Advertising en Newcom Research & Consultancy.
In het onderzoek werd consumenten gevraagd welke merken zij nooit zouden vervangen voor huismerken. De loyaliteit aan biologische producten is hoog. Ook als consumenten minder te besteden hebben, zullen zij deze niet snel opgeven voor niet-biologische producten.
De top 25 van spontaan genoemde merken die nooit zouden worden vervangen door een huismerk:
1. Douwe Egberts
2. Coca-Cola
3. Calvé
4. Grolsch
5. Becel
6. Honig
7. Nivea
8. Unox
9. Lay's
10. Blue Band
11. Hak
12. Heinz
13. Fair Trade
14. Bolletje
15. Heineken
16. Pickwick
17. Campina
18. Dreft
19. Spa
20. Dove
21. Ariël
22. De Ruijter
23. Lipton
24. Sensodyne
25. Nespresso
Douwe Egberts meest crisisbestendige A-merk
Gepubliceerd op 21 september 2012 om 00:00
Reacties 0