Hennes & Mauritz stelt de lancering van zijn Amerikaanse webshop uit tot zomer 2013. Dat schrijft Internet Retailer online. De Zweedse modeketen liet in een financieel rapport weten dat het meer tijd nodig heeft om zich klaar te maken.
Het is de tweede grote vertraging die H&M oploopt met zijn e-commerce plannen in de Verenigde Staten. In eerste instantie wilde het bedrijf begin dit jaar starten met de online verkoop van zijn producten in Amerika, wat vervolgens werd uitgesteld naar herfst 2012. Nu moeten H&M-liefhebbers wederom een aantal seizoenen wachten. Het is onduidelijk wat de precieze redenen achter de vertraging zijn.
Wel liet de modeketen weten het afgelopen jaar flink te zijn gegroeid in de Verenigde Staten. Daarnaast wil H&M uitbreiden naar Latijns-Amerika en zal de keten voor het einde van het jaar nog een winkel openen in Mexico en in de eerste helft van 2013 een flagshipstore lanceren in Santiago, Chili.
Momenteel telt de Zweedse retailer acht online markten; Zweden, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Denemarken, Finland, Duitsland, Noorwegen en Nederland. Vanaf begin komend jaar kunnen webshoppers uit deze landen gebruikmaken van een mobiele webshop.
H&M stelt webshopplannen VS uit
Gepubliceerd op 1 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0