Albert Heijn wil uiterlijk in 2015 alleen nog verantwoorde grondstoffen verwerken in alle producten van zijn eigen merk. De supermarktketen gaat hiervoor samenwerken met het Wereld Natuurfonds (WNF). AH wil samen met de natuurorganisatie de internationale productie van palmolie, soja, vis, hout en papier duurzamer maken.
Als gevolg daarvan zullen eind 2013 al alle voedings- en verzorgingsproducten van het eigen merk alleen nog duurzame palmolie bevatten. Palmolie zit onder meer in margarine, koek, zeep en cosmetica. En vanaf eind 2015 liggen er uitsluitend eigenmerkproducten van hout en papier met het duurzame FSC-keurmerk, is de doelstelling van AH. Ook worden de magazines, zoals Allerhande, dan gedrukt op FSC-papier.
Daarnaast werken Albert Heijn en WNF samen om leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja te laten gebruiken. Ook zal de winkel dan alleen nog duurzaam gevangen vis met MSC-keurmerk of verantwoord gekweekte vis met ASC-keurmerk aanbieden.
AH verduurzaamt eigen merk
Gepubliceerd op 1 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0