Grote online retailers in de VS zijn jaarlijks fors meer geld kwijt aan fraude dan kleinere spelers. Webwinkeliers met een jaarlijkse omzet van vijftig miljoen dollar zijn per frauduleuze transactie 219 dollar kwijt, terwijl kleinere winkeliers daar ‘slechts’ 120 euro aan kwijt zijn. Dat blijkt uit het rapport ‘True Cost of Fraud’ door LexisNexis.
Dit verschil zou komen door het feit dat het gemiddelde aankoopbedrag bij grote retailers een stuk hoger ligt. Een gewone retailer is 0,54 procent van zijn totale winst kwijt aan fraude, terwijl een grote e-tailer 0,60 procent van zijn winst inlevert. Winkeliers die mobiele betalingen accepteren zijn 0,64 procent van hun winst kwijt. Bij internationale retailers loopt dat percentage op tot 0,74 procent. Internationale verkopers zijn vaker de dupe omdat het moeilijker is om het adres van een buitenlandse klant te checken.
E-tailgiganten harder getroffen door fraude
Gepubliceerd op 2 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0