Groningen zet in op streekvoedsel

De provincie Groningen gaat flink investeren in de promotie van lokale en streekproducten. De provincie stelt tot 2016 jaarlijks 250 duizend euro beschikbaar om eerlijk voedsel van Groningse bodem te promoten.

“Met dit geld ondersteunen we leuke initiatieven die stad en platteland bij elkaar brengen”, aldus gedeputeerde Wiebe van der Ploeg. Van der Ploeg doelt daarmee op campagnes, smaakdiners, kookprogramma’s, foodfestivals en professionele streekmarkten. De provincie biedt kleine en grote projecten daarnaast een aanjaagsubsidie. 

Al deze initiatieven moeten er uiteindelijk voor zorgen dat producenten meer producten op de markt kunnen brengen en een grotere afzetmarkt hebben. Zo kunnen ook horeca, winkeliers en consumenten vaker kiezen voor lokale en streekproducten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!