Bol.com ziet vooralsnog te weinig waarde in levering van goederen op de besteldag. Hiermee reageert het internetbedrijf op de dienst die Coolblue wel gaat leveren. Klanten van Coolblue kunnen voor 17,95 euro hun producten op dezelfde dag thuis laten bezorgen of afhalen.
Marketingdirecteur Michel Schaeffer denkt dat bol.com al aan de behoefte van haar klant voldoet. Bestellingen voor half elf ’s avonds op bol.com worden nog de volgende dag bezorgd. “Uit een onderzoek dat wij hebben verricht, blijkt dat consumenten een zelfde-dag-levering wel interessant vinden, maar daar niet significant voor willen betalen. De tijdswinst van enkele uren is daarvoor te beperkt in relatie tot de additionele kosten.”
Levering op de besteldag hoeft niet het einde te betekenen voor de fysieke retailer, meent Schaeffer. “Natuurlijk is de steeds snellere levering een extra voordeel voor webwinkels. Ik denk alleen dat de consument die echt niet een dag kan wachten, zeker in deze tijd, denkt: ‘Als ik naar de winkelier om de hoek loop, bespaar ik toch achttien euro’.”
Reacties 0