BonXL wil nadelen kortingssites wegnemen

Stichting BonXL heeft een kortingssite gelanceerd, die gratis is voor zowel consument als ondernemer. Via BonXL.nl wil de stichting een gratis advertentieplatform creëren, dat de nadelen en risico’s van bestaande kortingssites wegneemt en daarmee de klachten van aanbieders en consumenten.

Ondernemers plaatsen zelfs gratis hun deal, die maximaal een maand op de site staat. Vervolgens rekent de consument rechtstreeks bij de ondernemer af. Wel wordt vijf euro aan reserveringskosten voor de korting in rekening gebracht, die weer terug worden verdiend doordat de ondernemer dat bedrag in mindering brengt op de prijs van de deal. Op deze manier worden commissies, een bedrag per click, advertentie- of abonnementskosten van het huidige Group Buying Concept omzeilt.

“Een nieuw concept op deze markt is alleen interessant als alle risico’s zijn weggenomen”, aldus Richard de Haas van Stichting BonXL. In het huidige concept rekent de consument bijvoorbeeld af met de kortingssite, waardoor ondernemers hun kosten voor moeten schieten en soms een of twee maanden op hun geld moeten wachten. Tevens betalen ondernemers nu twee keer BTW en hebben ze geen duidelijkheid over het aantal verkochte vouchers of de looptijd van de kortingen. “Met ons concept brengen we hierin structurele verandering. Het is de enige website waarop bedrijven volledig gratis kortingen kunnen aanbieden.”

BonXL start met ongeveer dertig bedrijven en wil dit laten oplopen tot zo’n tweehonderd dagelijkse aanbieders. Als het concept in Nederland gelanceerd is gaat BonXL binnen korte tijd ook in de VS, Engeland en andere Europese landen van start.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!