Nederlander kiest bewust gezonde boodschappen

Bijna zeventig procent van de Nederlanders kiest bewust voor gezonde producten tijdens het doen van boodschappen. Dat blijkt uit een onderzoek naar winkelgedrag van CendrisMonitor. Waar vrouwen vooral magere en dieetproducten kopen, letten mannen meer op cholesterolverlagende producten, zo blijkt uit de resultaten.

“We letten niet alleen op of we gezonde producten consumeren; de Nederlander is ook actief aan het diëten. In één op de drie huishoudens wordt dieetproducten gebruikt”, aldus Marije van der Poel van Cendris. Dieetproducten worden vooral gekocht door vrouwen: 35 procent van de vrouwen koopt wel eens een dergelijk product, onder mannen is dat 27 procent. Cholesterolverlagende producten worden daarentegen door 46 procent van de mannen gekocht, terwijl slechts 35 procent van de vrouwen hiervoor kiest.

Biologische producten worden in één op de vijf huishoudens gebruikt. Onder hoogopgeleiden tussen de 35 en zestig jaar ligt dit percentage vijf procent hoger. Van de sociaal middelbare gezinnen en provinciale gezinnen met kinderen gebruikt daarentegen slechts zestien procent biologische producten. “Ondanks dat we graag verantwoorde producten kopen, speelt de prijs een belangrijke rol. Voor één op de drie consumenten is de prijs doorslaggevend, bijna zestig procent geeft aan dat deze absoluut meespeelt”, aldus Van der Poel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!