Otto bezorgt via fysieke retailers

Webwinkelgigant Otto laat de levering en installatie van bepaalde merken over aan fysieke retailers.

Otto verkoopt op haar site producten van home entertainment fabrikant Loewe. Daar vallen ook productlijnen onder die exclusief bij Otto worden aangeboden. Consumenten die een televisie van deze exclusieve lijnen kopen, krijgen het apparaat echter niet thuisbezorgd door Otto, maar door de dichtstbijzijnde fysieke retailpartner van Loewe. Ook de service aan klanten valt onder de verantwoordelijkheid van deze partners. De samenwerking is volgens Loewe positief voor de fabrikant, wederverkoper en het webwarenhuis.

Otto zou momenteel in financieel zwaar weer verkeren. De keten schrapt 450 van de 3236 voltijdbanen. Onlangs zagen concurrenten Quelle en Neckermann.de zich al genoodzaakt hun deuren te sluiten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!