@Facebook lanceert verlanglijstje

Facebook is een pilot gestart met een verlanglijstje voor haar gebruikers. Producten die zij graag willen hebben kunnen zij plaatsen in ‘Facebook Collections’, handig voor bijvoorbeeld verjaardagen.

Mensen die het product willen aanschaffen worden doorgelinkt naar de aangesloten webshops. Op termijn hoopt het sociale netwerk te verdienen aan verkoopcommissies. Onder meer de merken Victoria Secret en Fab.com doen mee aan de test.

Tijdens de testperiode verdient het sociale netwerk nog niet aan de Collections. Maar in de toekomst wil Facebook verkoopcommissies vragen aan merken wanneer een aankoop bij hen wordt gedaan via Collections. Ook Neiman Marcus, Michael Kors, Smith Optics, Wayfair en Pottery Barn doen mee aan de pilot met Facebook Collections.

Facebook probeert al langer met verschillende diensten te verdienen aan e-commerce. Eind september lanceerde het bedrijf de eigen cadeaudienst Gifts in de Verenigde Staten. En de dienst Offers werd in Nederland geintroduceerd als Facebook Aanbiedingen. Daarmee kunnen bedrijven kortingsacties communiceren naar fans.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!