‘Lokale marktplaatsen effectiever dan Marktplaats.nl’

Bedrijven of particulieren kunnen hun producten beter op lokale marktplaatsen aanbieden als Koopplein of Buurtlink. Dat constateert de Consumentenbond in het nieuwe maandtijdschrift Miss Perfect, dat zich richt op ‘maatschappijkritische vrouwen die welbewust door het leven gaan’.

Volgens de Consumentenbond zien particuliere verkopers hun advertentie op een landelijke site als Marktplaats.nl snel wegzakken door advertenties van commerciële partijen. Daardoor is de kans op het verkopen van tweedehands spullen via Marktplaats fors verkleind. In een artikel over tweedehands goederen adviseert de consumentenautoriteit dat verkopers daarom meer kans maken bij lokale alternatieven als Koopplein.nl en Buurtlink.nl.

De redactie van Miss Perfect geeft in het artikel ook aan dat adverteren via Koopplein.nl voor particulieren gratis is en dat het de duurzaamheid vergroot. ‘Ook zijn de zakelijke advertenties goed te onderscheiden van de particuliere advertenties. Hierdoor krijgt de bezoeker een compleet aanbod krijgt, maar weet hij wel uit welke hoek de aanbieder komt’, aldus het artikel.

Het handelsplatform heeft het aantal licentieaanvragen sinds het artikel in Miss Perfect fors zien toenemen. Koopplein.nl hanteert per gemeente één verkooplicentie voor ondernemers. Als er in een bepaalde gemeente nog geen licentie is afgegeven, kunnen ondernemers daar als uitgever hun eigen ‘Koopplein’ vestigen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!