Het logistiekbedrijf Kiala heeft een ‘E-Commerce Award Paris 2012’ in de wacht gesleept. De Frans-Duitse onderneming ontwikkelde een service, die internetklanten van merken en merkdistributeurs in staat stelt om pakketten te laten leveren in hun eigen winkels. Met de prijs wordt de innovatie op het vlak van e-commerce beloond.
Volgens de onderneming vergroot ‘Kiala Click & Collect’ de toestroom naar winkels en komt de service de rentabiliteit van de e-commerce activiteit van klanten ten goede. “Wanneer een klant een via internet besteld pakket afhaalt in de winkel, kan hij de gelegenheid aangrijpen om aanvullende aankopen te doen. Voor winkeliers is er een rechtstreeks economisch belang in die zin dat de winkels zullen profiteren van ‘cross-selling’ en ‘up-selling’ effecten”, aldus mede-oprichter en voorzitter Denis Payre.
Sinds de oprichting heeft Kiala al meerdere vernieuwende en belangrijke toepassingen in het domein van de verkoop op afstand gelanceerd. Eerder won het bedrijf al een ‘E-commerce Award’ voor de ‘Swap’-service, waarmee klanten een defect product voor een werkend product konden inruilen. In februari 2012 werd Kiala overgenomen door wereldleider UPS.
Kiala wint E-commerce Award Paris
Gepubliceerd op 15 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0