Sportmerk Puma lanceert komend jaar een biologisch afbreekbare schoenen- en kledingcollectie. Volgens de Duitse fabrikant is duurzaamheid een megatrend onder consumenten. Door de impact op het milieu van artikelen te vermelden op haar productverpakkingen, hoopt het merk respect en loyaliteit te winnen.
Uit cijfers blijkt dat het sportmerk in 2010 de natuur 145 miljoen euro schade (van afval tot energie) heeft gekost. Zo heeft een 'gewoon' T-shirt een milieu impact van 3,42 euro, terwijl een biologisch afbreekbaar T-shirt het milieu slechts 2,36 euro kost. Met deze cijfers wil Puma zijn klanten helpen bewuste keuzes te maken en hen begeleiden naar minder schadelijke opties. Daarnaast hoopt het sportmerk zich met zijn eco-vriendelijke producten te onderscheiden van concurrenten Nike en Adidas.
De nieuwe collectie zal bestaan uit biologisch afbreekbare sneakers, shirts en recyclebare kunststof trainingsjacks en rugzakken. Aan het einde van hun levensduur kunnen de producten worden teruggestuurd naar winkels om door Puma te worden gerecycled.
Reacties 0