Ziengs Schoenen heeft in Amersfoort en Lelystad een nieuw winkelconcept gelanceerd. In het nieuwe format 'ZiengsXP' staan duurzaamheid, overzicht, merkbeleving en technologie centraal.
Zo zijn er interactieve touch screens in de winkel geplaatst, waarop winkelbezoekers productinformatie kunnen opvragen en het online assortiment kunnen raadplegen. Via deze internetzuilen kunnen consumenten bovendien zelf een bestelling plaatsen. De nieuwe winkel is voor een groot deel duurzaam ontwikkeld. De etalagepanelen van de vestiging zijn bijvoorbeeld gemaakt van gerecyclede materialen. Vernieuwde merkpresentaties en extra ruimte om te winkelen moet daarnaast bijdragen aan de beleving tijdens het shoppen.
Ziengs wil consumenten met het nieuwe concept ‘prikkelen, maar ook de rust geven die ze nodig hebben om in de winkel hun weg te vinden’. “Naast alle technologie en interactiviteit loopt er nog steeds geschoold personeel rond die ten alle tijden beschikbaar is voor advies en kennis”, aldus de schoenenretailer.
De komende jaren ondergaan ook de andere 75 filialen van de keten een metamorfose.
Ziengs vernieuwt winkelconcept
Gepubliceerd op 15 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0