Retailers zetten in op analytics en CRM

Retailers gaan het komende jaar fors investeren in social analytics en CRM-systemen. Onderzoek van Forrester Research laat zien dat bedrijven klanten beter willen bedienen door hun gedrag beter in kaart te brengen. Forrester vroeg 170 bedrijven naar het systeem waarmee zij hun cms’en de komende periode willen vervlechten. Web of social analytics werden daarbij het meest genoemd, gevolgd door CRM. E-commerce staat op de vierde plek.

De bedrijven werd daarnaast ook gevraagd via welke drie kanalen zij hun bereik willen vergroten en hun beleving willen verbeteren. Bedrijven gaven aan de klant te willen bereiken via mobiel, streaming video en e-mailmarketing.

Volgens Forrester lijken de uitkomsten van het onderzoek haast te mooi om waar te zijn. Er zou sprake zijn van een groot gat tussen wens en werkelijkheid. “Veel organisaties zijn niet bereid om hun digitale en redactieprocessen aan te passen op de mogelijkheden die webcontent targetingtechnologie biedt”, luidt de conclusie van het onderzoeksbureau.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!