De genomineerden voor de Merk van het Jaar Award 2012 zijn bekend. De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) wees 21 merken aan als kanshebber, verdeeld over zeven categorieën.
De merken kwamen in consumentenonderzoek naar 86 merken als beste uit de bus. De merken werden beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Het merk dat de hoogste score voor gemeten merkkracht behaalt, wint op 31 oktober de Merk van het Jaar Award 2012.
De FNLI beloont daarnaast het A-merk dat met ‘verassende acties, displays en andere activiteiten opvalt op de winkelvloer van de supermarkt’. Kanshebbers voor deze prijs zijn Coca-Cola, Douwe Egberts en Lays.
De genomineerden:
Alcoholische dranken: Grolsch, Hertog Jan, Lindemans
Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Appelsientje, Douwe Egberts, Pickwick
Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje, LU, Verkade
Kruidenierswaren overig: Conimex, Honig, Unox
Zuivel, kaas en geelvetten: Campina, Chocomel, Mona
Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Bio+, Dr. Oetker, Hak
Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Dreft, Nivea, Pampers
Nominaties Merk van het Jaar Award
Gepubliceerd op 18 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0