Excuses AH voor kortingsbrief

Albert Heijn heeft publiekelijk zijn excuses gemaakt voor de kortingsbrief, die aan alle leveranciers werd verstuurd. In de brief werd gesteld dat AH met ingang van half september zijn leveranciers twee procentpunt minder zou betalen, om de kosten van de expansie te delen.

AH-directeur Van der Laan noemt het gebruikte middel, namelijk een brief, een ‘inschattingsfout’. Aan de inhoud van de brief blijft de supermarkt zich wel vasthouden. “Die inhoud zal in één-opéénonderhandelingen verder gestalte krijgen”, aldus Van der Laan tijdens de AH leveranciersdag.

De brief zorgde voor veel ophef, met name onder boeren en tuinders. Zij bevinden zich onderin de keten en kunnen de kosten niet verder doorberekenen aan toeleveranciers. Als reactie is Albert Heijn inmiddels, in samenwerking met LTO Nederland, een onderzoek begonnen naar prijsvorming en margeverdeling in de versketen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!