Ad Scheepbouwer: ‘Clicks & bricks onzin’

Als je een goedlopende webwinkel hebt, is een stenen winkel an sich onzin. Dat zegt Ad Scheepbouwer, grootaandeelhouder van RFS Holland Holding, in een interview met Emerce.

“De discussie over de combinatie van clicks & bricks wordt vooral gevoerd vanuit de bricks. Je hoort nooit een internetwinkel zeggen dat ‘ie graag honderd stenen winkels zou willen hebben. Hooguit als flagshipstore op een goede locatie, ter ondersteuning.”

Bedrijven als Wehkamp, Zalando of Amazon zullen niet snel een fysieke winkel beginnen volgens Scheepbouwer. “Create2Fit heeft wel een showroom en Fonq heeft een flagshipstore, maar dat zijn in het algemeen dubbele kosten.” Hij denkt dat de last die de bakstenen winkels met zich meebrengen onhoudbaar zal worden. “Fysieke winkels gaan er grotendeels aan. Online winkelen heeft de toekomst.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!