Fysieke retailers kunnen hun toekomst veilig stellen door een goede mobiele strategie op te nemen in hun marketingplannen. Dat concludeert prestatiemarketing- en technologiebureau Tradedoubler op basis van onderzoek onder tweeduizend Europese smartphone-gebruikers.
Volgens het onderzoek leidt vier op de tien mobiele zoekopdrachten tot een winkelaankoop. De mobiele telefoon kan een winkelier dus extra omzet opleveren, mits zij gebruik maken van een multichannelstrategie.
Het technologiebureau erkent dat de tegenovergestelde situatie, het veelbesproken showrooming, een doorn in het oog kan zijn voor veel fysieke retailers. “42 procent van de respondenten gaf inderdaad aan zijn mobiel wel eens in de winkel te gebruiken om elders een betere aanbieding te vinden”, zegt Joost Hagesteijn, directeur van Tradedoubler.
“Dit gebeurt vooral bij winkeliers die geen mobiele klantstrategie hebben. Ons onderzoek toont echter aan dat het tegenovergestelde net zo goed waar kan zijn.Voorwaarde is dat winkeleigenaren de mogelijkheden die mobiel biedt, vóór zich laten werken en niet bang zijn voor een multichannel-strategie om de koop te sluiten.”
‘Smartphone kan winkelstraat redden´
Gepubliceerd op 25 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0