Rakuten-dochter laat externe verkopers toe

Rakuten laat derde partijen via Play.com verkopen. Het Japanse Rakuten is sinds 2011 eigenaar van de Britse entertainmentwebshop en geeft andere retailers nu de mogelijkheid om op het platform een branded shop te beginnen. De keten hoop dat Play.com op deze manier een one stop shop voor online kopers wordt.

Een team van begeleidende consultants moet de verkoop van derden in goede banen leiden. Zo kunnen externe retailers hun winkel door Play.com laten ontwerpen en de online marketing uit handen geven. De retailers kunnen daarnaast profiteren van het loyalty- en mailing programma van Rakuten.

Rakuten probeert sinds enkele jaren de Europese online markt te veroveren door middel van aquisities. De Japanse online gigant kocht in 2010 het Franse PriceMinister. Kort daarop volgde de aquisitie van het Duitse webwarenhuis Tradoria en het Britse Play.com.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!