Spar wil dat e-commerce een grotere rol gaat spelen binnen de supermarktorganisatie. De keten wil een omni-channel strategie omarmen, waarbij de online winkel ook een platform is voor dagelijks gemak.
Spar is daarom op zoek naar een ervaren e-commerce manager die het e-commerce platform doorontwikkelt, de webshop optimaliseert en zorgt voor online traffic. Daarnaast moet er een online loyaliteitsprogramma voor klanten uitgerold worden.
Acht winkeliers starten begin volgend jaar met een pilot, laat communicatiemanager Afred Dekker aan Twinkle weten. Deze ondernemers ontvangen bestellingen straks op basis van postcode. Zij verwerken de orders vervolgens vanuit hun winkels. De keten verplicht de circa driehonderd franchisenemers niet tot deelneming.
Uitganspunt is dat we met één centraal aangestuurde en landelijk dekkende webwinkel gaan werken, waar onze franchisenemers gebruik van kunnen maken”, aldus financieel directeur Jaap Tukker tegen Twinkle.
Spar zet in op online verkoop
Gepubliceerd op 25 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0