Consument heeft moeite met orientatie op telecommarkt

De Nederlandse consument is onzeker over de telecommarkt en heeft moeite zich te orienteren. Bij de aanschaf van een mobiele telefoon en een bijbehorend abonnement heeft 56% van de consumenten geen idee wat de beste aanbieding is. Dit blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van de winkelketen tfortelecom. Ondanks de onzekerheid is de penetratie van mobiele telefoons groot: 84% van de Nederlanders heeft er een. Van de Nederlanders onder de 30 is dit zelfs 96%. Eenderde van alle bellers blijkt echter niet zeker te weten of hun huidige abonnement wel het beste bij hen past, 54% heeft geen vertrouwen in aanbiedingen en 80% stelt investeringen in acties met adsl voorlopig uit. Ook de cijfers voor digitale televisie zijn verontrustend voor de aanbieders ervan. Zo`n 31% van de Nederlanders heeft geen idee wat digitale televisie is, terwijl 49% niet weet wat ze met digitale tv zouden moeten doen. De problemen die consumenten hebben met de telecommarkt, is volgens tfortelecom-directeur Bob Mols het gevolg van de voortdurende veranderingen van de aanbiedingen van telefoons, abonnementen, tarieven en andere producten. De consument kan al deze veranderingen niet bijhouden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!