Gedrukte catalogus blijft voor Neckermann het fundament van het zakendoen
Gepubliceerd op 19 juli 2005 om 00:00
Voor Neckermann blijft de gedrukte catalogus, ondanks de opkomst van internet, het fundament van het zakendoen. Nog steeds verstuurt de postorderaar tweemaal per jaar een ruim 1.000 pagina`s tellende catalogus naar 1,3 miljoen consumenten. `Neckermann heeft gekozen voor de catalogus en gebruikt die als aanjager voor andere media zoals televisie en internet`, zegt Jan Bosse, marketing manager bij Neckermann Shopping in Terneuzen. Naast de twee jaarlijkse dikke catalogi, in januari en juli, verstuurt Neckermann ook een zomercatalogus en diverse wisselende catalogi voor speciale doelgroepen zoals grote maten, kinderen en senioren.Sinds 2001 heeft Neckermann Shopping een site op internet. Zo`n 33% van de omzet komt inmiddels via dit kanaal binnen. `Internet heeft ons imago goed gedaan. Postorderen heeft iets oubolligs, dat doen je moeder en je oma. Maar winkelen op internet is jong, trendy, eigentijds`, aldus Bosse. Om het gat met jongeren verder te dichten heeft Bosse contact gezocht met 6Pack, een groep jongeren die bekend werden met het gelijknamige SBS-programma dat zij voor Heineken maakten. Bosse vertelt over het project: `Ze zijn met ZupaToko gekomen, een virtueel warenhuis met een aantal archetypes. Als je daar overheen scrollt, komen ze naar voren en nemen ze je mee door de winkel.` Bosse weet het zeker: `Neckermann moet leuk en emotioneel worden.`
Reacties 0