Douwe Egberts is door de Nederlandse consument uitgeroepen tot merk van het jaar 2012. Supermarktklanten beoordeelden 86 merken op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Douwe Egberts kwam als beste uit de bus, gevolgd door Campina en Verkade.
Julie Baker, general manager retail van Douwe Egberts zegt enorm blij te zijn met de ‘Oscar van de levensmiddelenbranche’. “We verwelkomden vakantiegangers op grensposten thuis met een kopje koffie, Barista’s schonken koffie op Lowlands en Pinkpop en we enthousiasmeerden Nederlanders om Burendag te vieren. Dat is consumenten blijkbaar opgevallen.”
De FNLI reikte dit jaar ook een prijs uit aan het merk dat volgens de consument het meest opvalt op de winkelvloer. Coca Cola scoorde in deze categorie het hoogst. Lays en Douwe Egberts behaalden respectievelijk de tweede en derde plaats.
Daarnaast werden er prijzen in de volgende zeven categorieën uitgereikt: Alcoholische dranken (Grolsch), Non-alcoholische dranken (Douwe Egberts), Zoetwaren, snacks, ontbijt, brood en banket (Verkade), Kruidenierswaren (Conimex), Zuivel, kaas en geelvetten (Campina), Vers, salades, diepvries en verpakte groenten (Dr. Oetker), Persoonlijke verzorging en schoonmaak (Pampers).
Douwe Egberts is 'merk van het jaar 2012'
Gepubliceerd op 1 november 2012 om 00:00
Reacties 0