Het Britse modehuis Burberry opent een mannenwinkel in Londen. Het is de eerste winkel waarin enkel aandacht is voor mannenmode, volgens FashionUnited . De nieuwe vestiging is één van de projecten van Burberry's plan om fors te investeren in nieuwe winkels.
Eerder deze maand maakte het modemerk bekend dat de omzetgroei fors verminderd is. Burberry wil verdere omzetdaling bestrijden door de totale retailoppervlakte komend jaar met veertien procent te laten toenemen. Zo komen er in Chicago, Shanghai, Londen, Brazilië, Mexico en het Midden-Oosten nieuwe winkels. In totaal trekt Burberry daarvoor 180 tot tweehonderd miljoen pond (224 tot 249 miljoen euro) uit.
In de nieuwe herenwinkel is veel aandacht besteed aan de multichannel-strategie van het kledingmerk. Zo worden er in de vestiging meer dan honderd digitale schermen opgehangen zodat klanten in de winkel ook kunnen surfen in de webwinkel van Burberry. Daarnaast gaat het merk een tailoring service aanbieden, waarbij klanten hun kledingstukken op maat kunnen laten maken.
Op dit moment heeft Burberry wereldwijd 198 eigen winkels, waarvan twee aan de Amsterdamse P.C. Hooftstraat.
Reacties 0