RFS Holland Holding verwacht dat meer dan de helft van de omzet in 2014 binnenkomt via telefoons en tablets. De opbrengst van het moederbedrijf van Wehkamp, Fonq en Create2Fit werd in de afgelopen zes maanden al voor zestien procent gegenereerd via het mobiele kanaal. Vorig jaar was dat vier procent. “Het mobiele kanaal was er in één keer en is in korte tijd heel belangrijk geworden”, stelt een woordvoerder van het winkelbedrijf.
Eind volgend jaar verwacht RFS tussen de 25 en dertig procent van de omzet via mobiel te realiseren. In 2014 zal dat meer dan vijftig procent zijn. Dat zou betekenen dat de opbrengst uit mobiel honderden miljoenen euro’s kan beslaan. Nu is dat al enkele tientallen miljoenen euro’s.
De totale omzet van RFS was over de afgelopen zes maanden 291 miljoen euro, inclusief die van financieel dienstverlener Lacen. De nettowinst groeide met zestien procent naar 18,9 miljoen euro. Wehkamp.nl en Fonq.nl realiseerden een duidelijke groei, de omzet van Create2Fit bleef ‘licht achter’.
Volgens de zegsman van RFS is het niet juist om telefoons en tablets onder één label van ‘mobiel’ te scharen. Dat is nu wel zo. “De smartphone is voor oriëntatie, de tablet echt om te ontspannen en te winkelen. In dat kader hoor je ook wel eens de term ‘couche commerce'", verduidelijkt hij. "Tablets en telefoons zijn twee verschillende apparaten en die moet je elk anders benaderen omdat ze anders worden gebruikt.”
Reacties 0