DHL actief met eigen websuper

DHL heeft een meerderheidsbelang genomen in de Duitse websupermarkt Allyouneed.com. De pakketdienst wil met de websuper ervaring opdoen in de logistiek van levensmiddelen. Deze kennis moet uiteindelijk ook voor andere online verkopers van levensmiddelen worden ingezet. 

De pakketdienst  heeft al langer aandelen van Allyouneed.com, maar nam ook de aandelen over van medeoprichter Christian Heitmeyer. Het bedrijf is daarom meerderheidsaandeelhouder geworden. DHL gaat met dit meerderheidsbelang de concurrentie aan met webwinkels, terwijl het bedrijf eerder alleen als dienstverlener optrad.

DHL verzorgt niet alleen de levering, maar ook het voorraadbeheer en de fulfilment van bestellingen. Oprichter en medeaandeelhouder Jens Drubel blijft verantwoordelijk voor de operationele leiding. DHL wil dat de webshop, waarop nu zestienduizend verschillende producten worden aangeboden, zich verder ontwikkelt tot een marktplaats van levensmiddelen en drogisterijartikelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!