Omzetgroei Primark door winkelopeningen
Gepubliceerd op 8 november 2012 om 00:00
“De verkoop in nieuwe winkels overtrof onze verwachtingen en de opening van de nieuwe winkel in Berlijn in juli was een van onze meest succesvolle dagen wat betreft omzet ooit,” aldus ABF. De keten wil deze groei voortzetten door nog meer winkels in Europa te openen. Spanje geniet daarbij de voorkeur. Daar opende het modeconcern de afgelopen anderhalf jaar al zestien filialen.
De retailer verwacht volgend jaar wel minder goede cijfers te kunnen noteren. Het bedrijf voorspelt een lagere winstgroei door de stijgende katoenprijzen en de belastingverhoging in Groot-Brittannië. Primark wil de hogere kosten niet doorberekenen aan de consument en heeft daarom besloten om winst in te leveren.
ABF boekte zelf een omzetgroei van elf procent tot 12,3 miljard pond (15,4 miljard euro). Het concern schrijft deze stijging toe aan de ‘uitzonderlijke prestaties’ van Primark en haar suikerdivisie. ABF dankt momenteel 28 procent van haar omzet aan Primark en 21 procent voor zijn suikerbedrijf.
Reacties 0