De nieuwe Budg€t-formule van Blokker met aantrekkelijk geprijsde artikelen is precies waar consumenten behoefte aan hebben. Dat zegt retailkenner Paul Moers. "Veel mensen hebben lang gedacht dat de crisis aan hen voorbij zou gaan, maar het gaat hard. Je ziet dat de middenklasse in ons land kleiner wordt en dat er aan de onderkant van de markt ruimte komt", zegt hij in het Algemeen Dagblad. Hij ziet de nieuwe formule als hét antwoord op discounter Action.
Niet voor niets is Action, dat een vergelijkbaar breed assortiment aanbiedt, in no time een grote speler geworden. Het heeft een omzet van zeshonderd miljoen euro en driehonderd winkels in Nederland. Er blijkt markt voor goedkope winkels. Blokker-topman Roland Palmer bevestigt dat. “We spelen met de Budg€t-formule in op de ontwikkeling in de detailhandel dat onbekende nieuwe winkels steeds vaker in leegstaande winkelpanden stappen: de pop-upstores.”
Volgens Blokker is de nieuwe formule ook ingegeven door de leegstand van 58 E-Plaza-winkels. Roland Palmer, die na het overlijden van Jaap Blokker de leiding kreeg bij Blokker, besloot om de games- en spelletjeswinkel te sluiten na slechte resultaten door sterk teruglopende bestedingen. “Het is een kans zoveel mogelijk medewerkers van E-Plaza aan het werk te houden”, zegt Palmer. Vorige week opende Blokker negen winkels in oude vestigingen van E-Plaza. Er volgen nog 'enkele tientallen' Budg€t-winkels.
De nieuwe formule kan worden omschreven als een afgeslankte versie van de Big Bazar-winkel. Inmiddels zijn de winkels geopend in Purmerend, Lelystad, Maarssenbroek, Alkmaar, Amsterdam, Amersfoort, Houten, Leiden en Haarlem.
Eerder maakte Blokker al bekend niet alleen op goedkoop maar ook op online te richten. In al haar Blokker-vestigingen heeft het afhaalpunten ingericht, waar klanten hun online bestelde producten kunnen afhalen.
Reacties 0