McDonald’s wil een ‘crisismenu’ invoeren dat klein en betaalbaar is. Dat meldt Out.of.Home Shops. De fastfoodketen onderzoekt volgens het vakblad of er vraag is naar een menu van rond de 3,75 euro. Klanten van McDonald’s kunnen het ‘Small Menu’ zelf samenstellen.
Bezoekers van McDonald's mogen voor het menu kiezen tussen een McKroket, Cheeseburger, ChiliChicken of SmallWrap. Dat mag aangevuld worden met twee andere kleine items zoals een kleine friet, side salad, fruit, een ijsje of een drankje.
McDonalds wil zelf niet bevestigen of de informatie klopt. “"Momenteel zijn we bezig met onze plannen voor volgend jaar. Daarom kunnen we er nu nog geen uitspraak over doen", is het enige wat een woordvoerder wil zeggen.
Met het goedkopere menu wil het Amerikaanse fast-foodrestaurant inspelen op teruglopende inkomsten in de gehele foodbranche. De omzet van restaurants die minimaal een jaar open zijn daalde dit jaar voor het eerst sinds 2003. McDonald's meldde vorige week dat haar verkopen wereldwijd met 1,8 procent zijn gedaald. In Europa is deze daling zelfs 2,2 procent. Het hoopt dat het crisismenu meer klanten naar haar restaurants lokt.
Reacties 0