Marktplaats heeft volgende maand veertig procent van zijn traffic aan mobiele sites en applicaties te danken. De handelssite spreekt van een behoorlijke mobiele groei, aangezien het gebruik via de mobiele telefoon vorig jaar op zeven procent lag. Dit percentage ligt nu op twintig procent. Als daar nog het aantal bezoeken via een tablet bij op wordt geteld, groeit het percentage tot 35 procent. Marktplaats denkt dat het mobiele aandeel in december uitkomt op veertig procent.
Directeur Olivier van Duijn denkt niet dat het groeiende mobiele gebruik een kannibaliserend effect heeft. Het aantal bezoeken zou in zijn geheel zelfs zijn toegenomen. “Mensen gebruiken én de mobiele site én de vaste site”, zegt Van Duijn tegen Emerce. “Je ziet dat ze Marktplaats juist vaker en sneller gaan gebruiken. Dat veranderende gedrag faciliteren we dan ook met het nieuwe design van de apps.”
Marktplaats heeft dit nieuwe design ruim een jaar lang getest. Het design wordt momenteel uitgerold over alle tien miljoen Marktplaats-accounts.
Marktplaats ziet mobiel gebruik fors toenemen
Gepubliceerd op 13 november 2012 om 00:00
Reacties 0