Fashionretailers richten zich in toenemende mate op mannen met een voorliefde voor designer mode. Retailgiganten en vooraanstaande modeontwerpers herinvesteren hun kapitaal in herencollecties en openen flagshipstores op A1 locaties.
Zo opende het Londense warenhuis Selfridges onlangs een mannenafdeling van drieduizend vierkanten meter, volledig gewijd aan designer schoenen. Daarnaast is modeketen Massimo Dutti sinds kort actief met zijn eerste herenmodeboetiek in Parijs en opende schoenenontwerper Christian Louboutin in Londen een winkel speciaal voor mannen.
Volgens online modemagazine Mr Porter is er vanuit mannen een groeiende vraag naar kleding die op de catwalk is verschenen. Vroeger zou de mannelijke consument de voorkeur geven aan klassieke en eenvoudige kleding. Nu gaat diezelfde consument modieus en gedurfd gekleed dankzij het toegenomen modeadvies op het internet en in winkels.
Retailers focussen meer op mannenmode
Gepubliceerd op 13 november 2012 om 00:00
Reacties 0