Met een zeer mager online aanbod vergeet de drogisterijbranche naar de klant te kijken. Dat zegt Jaap Santifort, ceo van Drogisterij.net in EtailTrends. Hij ondervindt met zijn webwinkel bijna geen concurrentie van grote drogisterijketens. “De consument gaat ’s avonds online om te bestellen. Daar moet je zijn, vind ik. Maar vreemd genoeg zijn de gevestigde namen niet of nauwelijks online actief.”
Dat komt vooral door intern gedoe over webverkoop, vermoedt Santifort. “DA heeft uiteraard een probleem met aangesloten zelfstandigen. En ETOS bestaat voor de helft uit franchisers die liever geen concurrentie van een webwinkel hebben.” Dat ook de webwinkel van Kruidvat niet van de grond komt qua drogisterij-artikelen komt volgens de ondernemer omdat ze dat assortiment ‘waarschijnlijk niet goed rendabel krijgen’.
Ook al zijn de gevestigde ketens en startups als PharmaPlaza en Newcomony geen concurrentie gebleken, toch blijft Santifort op zijn hoede. “We blijven plannen maken en zijn goed gefinancierd voor verdere groei. Want de concurrentie zit niet stil”, verwijst hij naar grote multinationals die zich online gaan bemoeien met drogisterij-artikelen. Wehkamp heeft vorig jaar drogisterij-artikelen als nieuwe categorie toegevoegd en sinds kort is ook bol.com actief geworden in de markt.
Lees het artikel met ceo Jaap Santifort van Drogisterij.net in EtailTrends nummer 5, die vrijdag verschijnt. Klik hier voor een (proef)abonnement op RetailTrends. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
Reacties 0