'Kleine winkelier mijdt kortingssites'

Kleine retailers mijden dit jaar de samenwerking met kortingssites als Groupon en LivingSocial. Uit een enquête van Manta onder ruim duizend winkeliers blijkt dat 83 procent van de respondenten dit jaar niet van plan is om klanten te werven via koopjessites. Drie procent van de winkeliers zegt door de samenwerking meer winst te hebben geboekt, terwijl een andere drie procent aangeeft juist geld te hebben verloren door de aanbiedingen via kortingssites.

Deze teneur onder kleine retailers is terug te zien in de kwartaalcijfers van Groupon. De kortingssite boekte een winstdaling ten opzichte van vorig jaar. Ook LivingSocial zag zijn winst in het derde kwartaal dalen. “Winkeliers staan steeds sceptischer tegenover kortingssites”, zegt Brian Horakh, oprichter van Zoovy, een e-commerce platform voor het midden- en kleinbedrijf. “Deze kortingssites beloven gouden bergen, waardoor retailers al snel teleurgesteld zijn in de uiteindelijke resultaten. Zij voelen zich misleid.”

Horakh vindt dat couponsites een tool moeten ontwikkelen waarmee kleine retailers er voor kunnen zorgen dat eenmalige coupongebruikers vaste klanten worden. “Daar zijn al een paar pogingen voor gedaan, maar niemand is nog met het gouden idee gekomen”, aldus Horakh.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!