De boekwinkels van De Slegte en Selexyz worden vandaag voorzien van een nieuw logo. Het logo is een vraagteken, dat volgens eigenaar ProCures symbool staat voor de dialoog die de komende maanden wordt gevoerd met de consument van boeken en tijdschriften.
ProCures wil via de samenvoeging van de twee boekwinkelketens 'de meest innovatieve retailformule van Europa ontwikkelen'. De komende weken gaat het bedrijf consumenten vragen suggesties te delen op het web en in de winkel. De website www.vraagteken.info moet die ideeën kanaliseren. Voorts organiseert de investeerder een serie debatten op universiteiten over de toekomst van het gedrukte woord.
Algemeen directeur Paul Dumas stelt dat ProCures de boekwinkels wil herdefiniëren. "Het worden multimediale, frisse ontmoetingsplekken vol inspiratie en verrassende vondsten.” De ombouwoperatie, die komend voorjaar zal zijn afgerond, gaat ook leiden tot een definitieve nieuwe naam: “Het vraagteken is een tijdelijke brand, die verwijst naar de dialoog.”
In Groningen, Leeuwarden, Arnhem, Nijmegen en Eindhoven, steden met twee vestigingen, worden de activiteiten geconcentreerd in één filiaal, dat een nieuwe uitstraling heeft gekregen. Lokaal worden deze week – in Eindhoven volgende week – allerlei activiteiten georganiseerd om de vernieuwingsfase in te luiden.
De komende maanden zullen ook in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Leiden, Den Bosch, Tilburg, Breda, Almere, Utrecht en Maastricht de bestaande vestigingen worden samengevoegd. De vestigingen in Haarlem, Apeldoorn, Zwolle en Enschede worden eveneens voorzien van een nieuwe uitstraling. De winkel in Hilversum zal in de loop van het voorjaar worden omgebouwd.
Tijdelijk logo Selexyz De Slegte: ?
Gepubliceerd op 15 november 2012 om 00:00
Reacties 0